I første video er det mig, der instruerer eleverne i, hvad de skal gøre. Dette gør jeg med udgangspunkt i en almindelig power point. De to efterfølgende er elevbesvarelser. Det som gør videoerne interessante for andre end dansklærere (og dem med en sund forkærlighed for analyse og fortolkning selvfølgelig) er at se, hvordan disse to grupper af elever har valgt to forskellige præsentationsværktøjer (prezi og popplet) som udgangspunkt for deres screencasts. Det lykkes for begge grupper at lave rigtig gode præsentationer på hver deres måde!
onsdag den 6. marts 2013
Eksempler på screencasts
Ja, jeg har jo været her før med de der screencasts (se tidligere indlæg om screencast-o-matic), men nu må jeg lige dele nogle eksempler fra virkeligheden med jer.
I første video er det mig, der instruerer eleverne i, hvad de skal gøre. Dette gør jeg med udgangspunkt i en almindelig power point. De to efterfølgende er elevbesvarelser. Det som gør videoerne interessante for andre end dansklærere (og dem med en sund forkærlighed for analyse og fortolkning selvfølgelig) er at se, hvordan disse to grupper af elever har valgt to forskellige præsentationsværktøjer (prezi og popplet) som udgangspunkt for deres screencasts. Det lykkes for begge grupper at lave rigtig gode præsentationer på hver deres måde!
I første video er det mig, der instruerer eleverne i, hvad de skal gøre. Dette gør jeg med udgangspunkt i en almindelig power point. De to efterfølgende er elevbesvarelser. Det som gør videoerne interessante for andre end dansklærere (og dem med en sund forkærlighed for analyse og fortolkning selvfølgelig) er at se, hvordan disse to grupper af elever har valgt to forskellige præsentationsværktøjer (prezi og popplet) som udgangspunkt for deres screencasts. Det lykkes for begge grupper at lave rigtig gode præsentationer på hver deres måde!
Etiketter:
dansk,
IT,
popplet,
prezi,
screencast-o-matic
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar