1. Lokalet er især godt til gruppefremlæggelser og debat. Skal der gennemføres traditionel tavleundervisning, er det en god ide at sørge for følgende:
1. Sørg for siddemodulerne er skubbet tæt på tavlerne. Det giver større nærhed med eleverne. Såfremt modulerne er skubbet op ad væggen, sidder eleverne skidt i forhold tavle og underviser. Og de er for langt væk.
Eksempel på opstilling:
2. Giv eleverne mulighed for at skifte position i løbet af lektionen. Se eksempel på stående elever herunder:
3. Er du nødsaget til at gennemføre en dobbeltlektion med almindelig tavleundervisning, er det godt at have elev-aktiverende øvelser ca. hvert 20 minut. Dertil er lokalet nemt at indrette. Skub modulerne op ad væggen og kør de 5-6 mobile borde frem i midten af lokalet. Så kan der nemt startes en gruppediskussion eller en grupperepetition af netop gennemgået pensum (4-5 personer i hver gruppe) med opsamling i plenum.
Har du brug for flere ideer til variation af undervisningen i B24 (eller B26), er du velkommen til at kontakte mig.
Rigtig god ide!
SvarSletJa, det synes jeg også!
SvarSlet